Thursday 4 July 2013

Preve oh preve.

Assalamualaikum.

Hello kwn2.
Ye mmg pemalas mampuih nak update. Since takda sapa pon nk bc sgt kekeke so kita delay la update2 ni.
Ni cerita jumaat lepas.
Oh ye, mak ngn abah beli preve ni bulan 4 kot ke bulan bape tah. Tak hengat la aku.
Beli cash woi. haha blagak tak aku? Macam la guna duit aku yg ada bapa tah dlm bank tu hahha
Pahtu beli nak yg full spec teruih.
Kancil aku dijual so beli la Preve kaler blue lagoon ni. Eh kancil aku? Kancil bapak aku sebenarnye haha.

Dah nama yg executive kan, button dia punyela byk.
Macam2 ada smpi skang pojn aku tak sure certain button dlm keter tu.
Yang aku tau start keter, lampu ekon radio benda2 basic kira ok dah.
Preve ni aku yg bwk gi keje. Sebab exora diorg bawak.
Lagipon aku tak suka bwk exora sbb rasa gayat haha.
Tu la untungnya jadi anak yg bergaji ciput. Mak bapak kesian lantas bagi pinjam keter depa wat gi keja hahaha.

So jumaat lepas ada latihan kebakaran kat kolej.
Tengah panas rembang buat latihan kebakaran.
Sabar je la haku.
So dah abeh latihan kebakaran dalam kul 12 lebih aku pon bergegas la masuk dalam keter sbb nak balik umah rehat.
Ha aku ni mmg asal tengahari je mmg akan belik umah rehat2.
Untungla kan org rumah sekangkang kera dengan opis hahaha.

Nak dijadikan cerita, preve executive ni bila nak start, kita kene masukkan stick key dia pahtu push button baru bleh idop. (byk songeh kau kan letih aku).
Agaknye sbb kalut2 nak balik and rasa panas melampau2 aku terlupa nak masukkan stick key dia trus tekan button.
Tetibe eh? pasal pe taleh stat plak ni.
Pahtu tgk kunci atas pehe. Masukkan la kunci tu and press button again.
Damn! Taleh stat jugak. Aku dah mula la nak memaki ni.
Bateri kong ke hape. Takkan la kot keter baru uolls. Siot la proton kalo keter baru bateri cikai.
Pahtu pk la ke bateri kunci ni yg abeh. Sebab nak try lock unlock keter mmg takde reaksi lgsg keter tu.
Gabra la panas pulak tu. Dah mcm mandi dah aku dlm tu.

So naik semula opis bgtau kengkwn.
Seb baik membe aku ni (fairuz) kata mcm penah jadi ngn kwn dia je.
Dia rasa preve tu dah lock keter tu  atas alasan security sbb mcm ada tanda mcm nak curi (ye ah aku pi bodo tak masuk kunci pasaipa kan).
So aku pon cuba bertenang call proton center semua and mmg pasal security pon.
Damn u preve.
Dia ajar la cara nak unlock semula.
Kena bukak bateri bagai then tunggu half an hour.

Time nk bukak bateri tu pon hazab.
ketat nye woi skru dia ye la tak penah bukak lagi kan bateri tu.
Naseb sgt fairuz ngn zizi blom g solat jumaat lagi.
Diorg la tolong bukak bagai.
Sampai bermandi peluh la diorg.
Terharu la jugak ada gak org nak  tolong.
Kalo tnggu aku yg bukak, smpi malam pon takleh lagi longga skru tu.

Pas jumaat fairuz ngn zizi gak pasang semula bateri.
Doa panjang je la masa try stat semula tu.
Lega giloz bila boleh.
Cuma gps ngn radio dia kene masuk pasword len.
Call lagi center tnye pasword.
Sudahnya tak balik tghr la aku jumaat lepas.
Ptg aku beli goreng pisang blanje diorg haha.
Goreng pisang je mampu weh hahahaha.

Sabo je la.
Bye :D


No comments:

Post a Comment