Saturday 22 June 2013

W.E.D.D.I.N.G.BELLS: Baju Resepsi - update!

Assalamualaikum.

Smlm hari sabtu tapi aku kena keje sbb ganti raya nnt.
Dah mcm skolah pulak ada ganti raya haha.
Tapi kelas takda la just ganti je sbb time raya tu bebudak adelah cuti midsem.
So ni baru la ada peluang update blog tu pon malasnyaaaaaaaaaaaaaa.

Dua minggu lepas kot, since jijo ada keja kt uitm, aku suh dia singgah Rynz Avenue butik pengantin yg kitorang guna utk majlis belah jijo untuk tgk baju baru yg diorg kata ada kat butik.
Kan aku cakap dl dlm entry ni, kak yati tu kata kalo da siap baju baru dia akan contact kitorang hahaha.
Kebetulan minggu tu aku, mak, abah and apit g bidor jumpa2 keluarga gf apit haha. poys
So tak dapek la aku gi butik tgk baju.

Ni dah masuk 2x jijo gi sorang kat butik tu haha lantakkk.
Belah dia kan dia kn la usaha sikit.
Mmg ada 3 baju baru.
Satu kaler2 merah2 bata sikit. Warna 3D katanya aku tak surela celah mana 3D tu.
Cantik mmg cantik..
Tapi warna merah bata mcm dah lebih kurang warna pink belacan so takde variety disitu.
Jijo amik gamba pahtu mms ke aku.
Tapi aku malas plak nak copy dr nset jijo so aku cilok dr pej Ryns je la haha.

ha yg gamba berdua tu yg belah kiri.
Pahtu aku ckp kt jijo ckp warna mcm lebih kurang, kak yati  tu kata ada satu lagi navy blue + peach.
Aku dengar je peach dah teruja dah sbb mmg nak tema2 peach ke oren kat sana.
Tapi navy blue tu plak mcm gelap je.
Malangnya time tu dah ada customer  lain da amik utk majlis dia so takda gamba boleh amik.
So berbelah bahagi.
Nii gamba ni pon aku amik dr pej dia, dia baru je uplod smlm.
Kira aku baru tau la design baju yg kak yati tu ckp bila dia uplod gamba ni smlm.
waaahhh..cantik!

Cantik gak design nye. In fact baju2 kat butik tu mmg cantik2 berbaloi la kan ngn harga.
Tapi nasib tak agree yg ni masa kakk yati tu ckp sbb jijo kata gelap sgt la mcm berkabung je haha pandai2 je kau jijo. Takdak sense of fesyen jijo ni.
Pahtu yg ketiga kak yati kata baju ni ceria warnanya.
Gabungan warna oren dan peach.
Jijo sent mms gamba bj ni aku trus mcm "Awk, kompem je la bj ni!"..

Haha, yg pertama ada kena ngn tema,
Yg kedua aku rasa design dia  ok.
Yg ketiga aku dah malas plak  nak pk haha.
Ni teaser dia. Warna sbnr nnt2 la tunjuk tak seprais la haha poyo mcm la kat pej butik tu takda.
jeng jeng jeng poyo.


Pahtu tiap-tiap malam la duk tnye jijo since aku tak tgk ngn mata sendiri;

Anem: Pada pandangan awk, tak bright sgt ke kaler dia.
Jijo: Terang tapi dia balance dgn kaler pis (jijo sebut pis instead of peach haha hampeh). 

Anem: Cantik tak corak?
Jijo: Cantiiikk batu2 dia. Lawa laa.
Anem: Saya risau la kalo ceria sgt kita nnt. haha
Jijo: ala ok dah tu. Kak yati kata ayg tak gelap pon oke je kaler gitu. Takkan nak tuka lagi?

Haha jijo risau la tu kalo dgr mcm nak tuka lagi. Dia dah malas pk la tu.
Lelaki kann. Dia hentam je asal ada baju haha.
Masa kak yati tulis baju ni kat borang kitorg tu pon kak yati kata "tgk banyak dah liquid kat borang ni"
Kakakakak. Eh sukatila byr mahal kot hahaha.

Tu cerita baju belah jijo.
Kamis lepas kot aku beli makanan kat sebelah kedai tailor bj nikah/resepsi.
Sementara menunggu mknn siap aku gi la singgah kedai kak wati ni (wati pulak ye, tadi  yati. jgn kompius).
Tanye dia dah jahit ke baj nikah.
Dia kata tgh ongoing. Even masa aku dtg tu pon dia punya pekerja tgh semat jarum peniti rapat2 kat kain chiffon ngn kain lining dia.
Kira dah nak cantumkan pieces2 dia.
Hopefully jadi cantik.
Ujung bln ni dia janji siap wiuuuuuuuu!

Pahtu dia ckp dia tak jumpa kain baju resepsi yg exactly sebijik ngn tudung yg aku bg.
Dia keluarkan kain yg dia beli tunjuk kat aku.
Terus kecewa sbb kaler dia mmg jauh la.
Tudung yg aku bg kaler dia dusty pink la pink bleacan.
Yang dia beli pon pink belacang jugak tapiiiiiiiiiiiiii kaler dia deep gelap dr yg aku bg huwaaaaaa.
Tatau la ok ke tak.
Aku plak jenis serba salah mcm tak smpi ati nak cakap tak ok.
Aku just tnye dia, tak gelap sgt ke?
Pahtu kak wati pon ckp ayt penyedap rasa yg da byk aku dgr, "Anem bukan gelap pon ok je".
Haish tak yakin aku.

Balik umah aku bgtau n tunjuk gamba yg aku google yg kaler dia ala2 kak wati beli tu kat mak and mak ckp ok je lawa je.
Rilek la sikit tapi masih terfikir2.
Maybe dah jadi baju lawa la kot ntah la huhu.
Yang aku expect adalah pink belacan cenggini;
soft kan kaler dia???
 Yang kak wati beli kaler gini;
Pink belacan jugak tp gelap lagi dah nak ke pink purple. (gamba ehsan blog org hehe)

Harap-harap ok la kan kang aku moody plak.
Aku ni kalo benda tak kena ngn kehendak boleh jadi takda mood.
Takda mood la nk kawen plak kang kakkakakakaka.

Eh aku kena prepare benda nk ngaja untuk nexrwik ni.
Bye!

:D

5 comments:

  1. Banyak songeh tul ko ni.. Okla gelap sket kang cair2 sangat nampak plak gemoks dahle ko mmg gemoks hahahha jahat tak aku ��

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh kak yati kata aku kurus dan tinggi. so malas la nak ckp bnyk haha

      Delete
  2. Takkan la baju nak sama kaler ngan tudung.. Okla tu baju gelap sket tdg light.. Cer ko tgk gmbr ygvpki kaler soft2 tu kan terserlah ke'sihat'an mereka hahha laser

    ReplyDelete
  3. cantek dear kaler k wati tu beli..jgn risau k..yg penting design baju nyee..hihih

    ReplyDelete