Monday 17 June 2013

W.E.D.D.I.N.G.BELLS: Kad Jemputan Kawen

Assalamualaikum.

Kad mmg aku tak pikir panjang dah.
Mmg nak cari kat area-area jalan pudu je.
Since baca blog kwn2 (wah byk ke kwn2 blogger aku?silent reader je aku ni) ramai gak yang cakap tempah kat LH Creative and Concept .
Diorang kata reasonable la harganya.

Pahtu aku ngn jijo gi la survey kat area jalan pudu tu.
Lama dah pon surveynya.
Ujung bln 3 or awl bln 4 aritu.
Awal gila mak jemah tempah kad.
Semangat nak kawen ke apa ni? kekekeke
Kat situ mmg byk kedai2 tempah kad kawen ni.
Kalo rajin survey la satu2.
Tapi kami ni kan bangsa yang malas nak window shopping or survey2, so terus je la ke LH.
Senang je carik kat tepi jalan je dia ujung2 Jalan Brunei tu kot.
Tah tak amik tau la pulak alamat dia.

Kali pertama masuk dalam showroom dia, mak aii.. ramainya manusia duk pilih kad.
Aku rasa ni yang wedding dlm bulan 6 before puasa ni yg  ramai2.
Semua mcm kalut je pilih2 bincang2.
Ada yg dtg tgk draft dah.
Pendek kata hari first dtg tu mmg ramai nak arwah manusia smpi nak lalu pon tak muat bontot hahaha.
Dalam showroom tu bersepah la cth2 design kad yang boleh pilih.
Aku pilih punya pilih. Select la 3 yang terbaik.

Asalnya aku mmg nak jenis yang simple, ada stamping ngn emboss.
Takmo yang mcm kad raya tu tak ekslusif kakakaka poyo.
Gamba2 katun lagila takmo.
Dah2 la berkatun bagai, tua dah weh. Kita kasik ekslusif sikit (poyo lagi).
Kaler plak dlm kepala aku nak yg kaler krim atau putih atau grey.
Means kaler2 simple yang dua2 pihak boleh guna.

Dalam kesesakan manusia tu naseib ada uncle tu entertain aku.
Mesti sbb dia tgk aku mcm blur je. Jijo apetah lagi, 100x blur la tu.
Aku tunjuk design yang aku nak tapi kaler tukar2.

Anem:  Kalo design mcm ni 800pcs berapa?
Uncle:  Design ni boleh dapat 70sen.
Anem:  Kalo kotak doorgift mcm ni (tunjuk contoh design) sekali dlm 1000pcs u bole bagi barapa?
Uncle:  Oo u mau mcm ini. Saya kira senang la. Kad 800 pcs, kotak 1000pcs saya charge RM800. Saya bg free 2bunting dan 2 guestbook.
Anem:  Oo ye ke? Kalau mcm tu sy stuju la. 

Haha tak teragak2 je aku trus stuju. Malas pk dah sebenarnya tu.
Plus aku rasa murah dah la tu. Kira kad jatuh 40sen. Kotak pon jd 40sen la. hehehe.
Dia bukak bil untuk aku and bagi borang tempahan utk isi detail2 majlis.
Aku cakap kat uncle tu "sy bw balik dulu la borang ni nnt datang semula bw peta sama".
Dia ok je.
Sbbnya since kenduri aku lmbt lagi hahahaha.

Later after 2 weeks ke 3 weeks gitu, kitorg g semula kt LH bwk detail2 dia semua.
Second time pegi tak ramai sgt.
Lega sikit.
Bagi detail2 kt dia then diorg ckp after 10 hr bekerja dia akan panggil suh tgk draft.
Time tgk draft tu g hari keje kot mmg takda sapa sgt la kat showroom tu.
Cek2 apa yg patut betulkan mana2 yang salah.
Dah puas ati proceed to printing.

so, masa kitorg otw nak g OU tu LH call kata kad dah siap.
Ahad tu ngn hati yang gembira pi la amik.
Semua dah siap kecuali bunting sbb dia tersilap ingtkan aku blom komfem design dia.
Takpela tu nnt2 baru amik bunting.
Masalah skang peta yg aku bg ngn jalan kat area umah aku yg tgh duk dlm construction dah jadi lain.
Jalan masuk dah tak sama. Aduhhhh...
Buh je la signage nnt. Penat la nak pikir sorang2. :(

Tadaaaaaa.
Recomended la LH ni.
Tak byk hal.
Senang je sbb kedai ni pon dah lama beroperasi. Dah biasa dah karenah pelanggan.
Tapi kalo jumpa lagi murah adalah lagi bagus.
Area2  key-hell ni takleh berkira sgt la. Payah gak nk cr murah kannn.

Bye :)

3 comments:

  1. fiqa pon ritu ada niat nak tempah kad kt LH. sbb nmpk menarik. tp since majlis utk jemputan yg ramai lmbt lg so sempat lg la nk survey2 kot2 ada new design keluar ke hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha kalo mcm ada masa dan extra kos baik fiqa survey dulu. lg puas ati

      Delete
  2. Murah gilos kad ko caner rupenye huhuhu

    ReplyDelete