Friday 3 May 2013

Meet the fiance.

Assalamualaikum.

heheehe



















Amacam? Hensem dop? Haha.

Nama diberi adalah Azizul Fitri bin Abdul Kadir. Obviously, aku (dan sesapa pon yang kenal rapat ngn dia) panggil dia jijoe. Well of coz la aku tak pnggil dia Jijoe nama pon tunang titew mesti lew panggil manja-manja sikit hewhewhew. Yeah,wekks.
Poyo la korang. Tipulah kalo tak panggil manja2 dengan bf/tunang kakakaka.

Umur dia 2 tahun tua dari aku. Kira kalo skang umur aku 18 dia dah masuk 20 la hahaha. Tapiiiii dia ni nampak forever young sebab dia jenis kecik dan manis gitu haha matikla puji tunang sendiri. Betul la bukan aku cakap, orang lain yang cakap. aku tolong sampaikan je tehehehe. Kalo dia forever young kira aku nmpk childish la kan kan. Ok tu tipu.

Asal kelantan  aku da bgtau pon previous entry. Anak bongsu dari 4 beradik. Being the baby of the family aku boleh conclude dia ni nak kata manja tu tak tahula manja ke tak sebab dia dah takda mak abah utk bermanja sobss. Tapi dia suka buat apa2 mesti ada aku sekali (since jumpa aku la). Orang boleh kata mcm tak indenpendent je, tapi takdela semua nak bergantung pada aku. Just dia ni suka kalo pergi mana2, buat ape2, beli ape2 even order makanan ngn aku. Naseb bek anem ni jenis tak kisah hentam je. Haha.

Pemalu? Haha ye la kot. Pemalu tapi takde la taknak bercakap langsung dengan orang cuma dia bukan macam aku, orang baru jumpa pon aku bole cerita byk. Memamg patut pon jadi lecturer aku ni. Dia kalo org dia dah kenal lama macam famili aku, kawan2 aku, kawan2 baik dia, then dia bole je sembang lebat haha.

Gila game. Yang ni bole buat aku marah. Dia punya layan game tak kira la game nset ke game pc ke ni sungguh2 sampai aku cerita ape pon dia KIV dulu. Kau KIV la aku, aku merajuk kau jugak susah nnti. Nightmare kang hahaha. Payah tido malam pon satu sifat mazmumah dia haha. Kesian pon ye. Nak marah pon ye. Ye la kadang2 kul 4 pg tak tido lagi. Dia kata dia golek2 tak lelap haha kesian. Aku kul 12 dah mamai2. Kalo hari keje kul 11 dan lali dah. Pelik2. Dah bila payah tido malam for sure nak bgn pagi tu nauzubillah punya la sengsara nak mengejutnya.

Sifat mahmudah dia byk. Haha. Antaranya la aku bagi kang org cakap aku up bakal laki pulok haha.
Penyabar kot. At least penyabar la ngn perangai emo aku haha. Eh biasala pompuan emo kan? Tapi yang bagusnya bila aku tgh jadi api, dia takdela nak ikut jadi api jugak. Dia tenang je. Lama-lama aku pon ikut ok la. Lama-lama tu kira mmg lamaaaa jugak la br ok haha. Cuma yang tak bestnya dia kureng sket bab memujuk. Aku rasa lelaki mmg fail bab ni. Kene berguru dulu.


Bijak. Bijak la kot dari aku. Even aku dah Master holder pon aku  rasa aku takleh challenge dia punya smart especially dalam benda2 mengira dan benda2 sains. Aku pon pandai gak (haha nak jugak) tapi aku ngaku aku hanya expert okay tang Kimia je and a little bit of Biology sbb both my fav cabang dlm sains. Try bg  aku Fizik ngn math. Terjajau-jajau (eh ade ke word ni?) la aku. Dia masa Diploma dulu (kata pandai apesal amek diploma lak?ni byk kalo nak cerita ni kene buat satu entry LOL) , semua paper sains (tak kira kimia, bio, fizik, math) dia kasik A paling cikai A-. Kalo subjek Math lagi la, tak sah kalo tak A+. Haha puji lebih nmpak? Aku kagum kot. Sbb aku Math time matrik pon bercinta baru leh dpt B+.
Tapi tu la. Budak laki ni masalah dia satu je. Malas. Blerghh.


Dulu dia ni halus je. Kurus kering. Kalo jalan ngn aku mmg org ingt adik aku tapi versi putih sket (ye la aku kan itam tapi manis). Tapi kadar peningkatan berat dia dan isipadu perut dia berkadar langsung la selama kitorang dah kenal2 5tahun ni. Skang ni semangat dah. Kalo berdiri sebelah2 dah sama size uolls asalkan aku tak pakai heels so dia ok hahaha.

Dah la weh puji Jijoe ni. Dia bukan nak belanja sekor teddy  bear pon aku puji lebih2 ni haha.
Bye.

Owh sebelum tu,


eh aku takdela itam sgt. sawo matang je tu











No comments:

Post a Comment