Thursday 2 May 2013

W.E.D.D.I.N.G.BELLS: Preparation?

Assalamualaikum.

Hoih lagi 5 bulan lg ape kecoh pasal p reparation?haha.
Being me, aku suka everything well planed. Even pas bgn pagi je aku dah tau ape aku nak buat hari tu. Kalo mengajar aku dah plan betul2 sampai mana aku akan ajar and ape benda yang aku harap aku bg pada student.
 Yup, sgt well planned. Haha masa blaja kt usm dulu, kawan2 baik aku suka usik aku pasal benda ni. Contoh, "Anem, sok tghr kita akan makan kat mana.." haha hampeh tapi aku tak amik ati pon sbb dah mmg perangai aku mcm tu.

Orang yg well planned mcm aku ni ade baik buruk dia. Yang baiknye obviously kita dapat achieve satu2 benda yang kita nak buat dan tak tergesa2 bila tiba deadline. Yang baiknye lagi every semester aku la lecturer yang pertama akan habiskan silibus dulu. Bukan ajar laju sangat pon, budak2 aku tak pernah komplen (aku rasa la) aku ngaja laju but yet aku boleh habis awal dari orang lain. Haha macam berlagak kan? Tapi mmg hakikat.

Tapi yang buruknya, bila tiba2 plan yg aku buat (dalam hari) tu ada gangguan contohnya tetibe famili ajak pi tempat len. or else tak dpt achieve certain2 chapter yang aku nak ajar, aku tibe2 boleh jadi stress. Tiba2 boleh jadi hassle and grumpy like a fat cat haha ape kaitan fat cat pulak.

So, berbalik pada wedding preparation, sejak2 pas tunang lagi dah pikir itu ini dah. Dah mula tercari2 vendor2 nak booking. Haha. Semangat.

Setakat hari ni je aku dah booking official photographer (OP), mekap nikah and resepsi belah aku, baju nikah, baju resepsi dua2 belah, mekap resepsi belah jijo, mini pelanin utk nikah, kasut resepsi kad and kotak doorgift. Eh byk pulak aku dah buat rupanya. Rasa mcm byk benda tak jalan lagi je hahaha.
Aku siap buat satu file khas utk organize wedding aku ni hahaha beria-ia nampaknye. Kat dalam file tu la segala tok nenek resit, checklist etc related to the wedding. Amacam?Organize tak?
Bab-bab katering, makan minum tu mak and abah yang uruskan la hewhewhew..

Detail2 pasal benda yang aku dah tempah nanti-nanti la update kasik proper sket since gambo pon tadop nak tunjuk. Almaklumla..kamera pon takdo..kamera nset pon dah ranap taleh pakai. Harap kamera S3 jijoe je la. Jijoe ni pon masalahnye kalo tak disuruh amik gambo mmg simpan je la nset tu dalam poket. End up segala2nya takdo gamba. Saba je la.

Blog ni pon mana ada reader lagi. Nak promot pon tak reti. Buta IT sungguh. Facebook je la aku tau.

2 comments:

  1. hye hanim.. selamat berblog..

    Cik Bie datang berkunjung! :)

    www.jalinan-cintaku.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe tq2.
      baru je nak bertatih2.
      kadang2 mati kutu nak tulis tatau pasal ape haha.

      Delete